/1200/Brands

Merken

International Innovation Company


Gedurende de 30 jaar waarin International Innovation Company actief is, wordt het bedrijf beschouwd als een van de meest innovatieve bedrijven binnen de branche waarin het actief is. Dit familiebedrijf is een ware trendsetter sinds de introductie van de eerste innovatie in 1986: de Vacuum Wine Saver, uitgevonden door oprichter van het bedrijf Bernd Schneider. Vandaag de dag staat de tweede generatie klaar om met het bedrijf de volgende stap te zetten door middel van het introduceren van verschillende initiatieven. Waaronder de lancering van een nieuw verkoopconcept genaamd ‘Dutch Creative Brands’ in combinatie met een compleet nieuwe verpakkingslijn voor het bestaande assortiment en daarnaast de lancering van het nieuwe merk genaamd 'Tomorrow's Kitchen' dat aan het begin staat van een nieuw merkenportfolio.


De filosofie van International Innovation Company is om de productie grotendeels binnen de grenzen van Europa te faciliteren en daarnaast ook banen te creëren voor diegene binnen de samenleving die dat extra beetje hulp goed kunnen gebruiken. Zo zijn er vandaag de dag meer dan 150 mensen met een geestelijke of lichamelijke beperking betrokken bij de productie en assemblage van bijna elk artikel dat wordt gedistribueerd naar meer dan 85 landen met behulp van eigen kantoren of het wereldwijde kanaal van distributeurs.


Dutch Creative Brands


Het nieuwe verkoopconcept ‘Dutch Creative Brands’ heeft een heldere visie op verschillende kernwaardes van het bedrijf. International Innovation Company is een Nederlands bedrijf met creativiteit als een van de succesfactoren in het 30-jarig bestaan. Deze nieuwe aanpak is onderdeel van de herpositionering van het merk Vacu Vin als toonaangevende leverancier van wijn- en baraccessoires. De sterk gevestigde merknaam Vacu Vin zal gebruikt worden voor een complete reeks met essentiële items die het een ieder mogelijk maakt om te kunnen genieten van wijn en cocktails. Als gevolg van deze nieuwe aanpak is het assortiment gegroeid met meer dan 30%! Deze groei maakt het mogelijk om met een complete lijn baraccessoires te voorzien in de behoefte van elke klant waaraan het bedrijf levert. Van exclusieve warenhuizen tot supermarkten toegankelijk voor het grote publiek en alles daartussenin. Het merk Vacu Vin is in staat om een assortiment te bieden dat aansluit bij de retailstrategie van zijn klanten.


Naast het huidige merk Vacu Vin, lanceert International Innovation Company een nieuw merk genaamd Tomorrow’s Kitchen. Dit nieuwe merk zal zich richten op innovatieve keukenitems die toegepast kunnen worden zowel tijdens het prepareren van eten, als tijdens het serveren op de eettafel. De naam ‘Tomorrow’ heeft een dubbele betekenis. Het benadrukt zowel het innovatieve karakter van het merk als de sociale waardes waar het bedrijf veel waarde hecht aan de toekomstige verantwoordelijkheid naar de samenleving toe.


Beide merken die toebehoren aan het ‘Dutch Creative Brands’ concept, hebben een constante stroom van nieuwe productinnovaties. Een intern gefaciliteerd team van designers is voortdurend aan het werk om de gadgets van morgen te ontwikkelen met de focus op zowel functionaliteit als het bezorgen van een glimlach op het gezicht van de eindgebruiker. Het aanbieden van deze unieke innovaties loopt als een rode draad door de visie van ‘Dutch Creative Brands’.


Ideeënfabriek


International Innovation Company genereert met zijn eigen nationale televisieshow duizenden ideeën die gebaseerd zijn op de ervaringen van de consument. Niet alle ideeën passen binnen de strategie van Dutch Creative Brands en zijn distributiekanalen. Daarom ontwikkelt International Innovation Company ook producten voor derden door het aanbieden van een compleet pakket van productontwerp tot het leveren van producten overal ter wereld. International Innovation Company kan het best worden beschreven als een ideeënfabriek dat producten genereert in plaats van ideeën.


Sociale Verantwoordelijkheid


De familiaire kernwaardes op het gebied van sociale verantwoordelijkheid komen tot leven in de productiepartner ‘Voor Elkaar’, wat eveneens onderdeel is van International Innovation Company. ‘Voor Elkaar’ slaat zowel op het klaarstaan voor een ander als op iets succesvol volbrengen. Zoals de naam weergeeft, is het belangrijk dat productie en assemblage van kwaliteitsproducten, tezamen met het bieden van hulp bij de terugkeer binnen de werkmaatschappij, succesvol wordt volbracht. Dit initiatief is bedoeld om werknemers hun zelfvertrouwen te laten herwinnen en het gevoel van toegevoegde waarde te geven, iets dat onze maatschappij moet doen ‘Voor Elkaar’. De productie is niet gelimiteerd tot gelieerde ondernemingen, maar eveneens beschikbaar voor geïnteresseerde bedrijven actief in andere branches.


Het belang van maatschappelijk verantwoord ondernemen is niet alleen gebonden aan de Nederlandse samenleving, daar IIC ook eveneens oprichter is van stichting ‘Sharing Success’. Deze stichting garandeert dat 100% van haar gegenereerde inkomsten, afkomstig van ondernemers die hun succes willen delen, in samenwerking met het Lilianegoed op de juiste plek terechtkomt. Vandaag de dag heeft de stichting meer dan 50.000 kinderen met een beperking geholpen tezamen met de realisatie van noodzakelijke voorzieningen in ontwikkelingslanden.